Neue #HighScoreEnabled Spiele!
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Neue #HighScoreEnabled Spiele!
Ich werde hier nur einen einzigen Thread mit neuen Spielen führen.
Die #Atari8bit #Fujinet #HighScoreEnabled Spiele trudeln weiter ein! Diesmal mit Qix!
TNFS: apps.irata.online/Atari 8-bit/Spiele/High Score Enabled/Qix.atr
Web: http://scores.irata.online/qix.html
Quellcode: https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet- ... -ports/qix
Viel Spaß!
---
I'll just keep a single thread here with new games.
The #Atari8bit #Fujinet #HighScoreEnabled games keep rolling in! This time, with Qix!
TNFS: apps.irata.online/Atari 8-bit/Games/High Score Enabled/Qix.atr
Web: http://scores.irata.online/qix.html
Source code: https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet- ... -ports/qix
Enjoy!
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Web: http://scores.irata.online/qix.html
Quellcode: https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet- ... -ports/qix
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The #Atari8bit #Fujinet #HighScoreEnabled games keep rolling in! This time, with Qix!
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Web: http://scores.irata.online/qix.html
Source code: https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet- ... -ports/qix
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
Just in time for Christmas! #Atari8bit #Defender is now #FujiNet #HighScoreEnabled!
TNFS: apps.irata.online/Games/High Score Enabled/Defender.atr
Web: http://scores.irata.online/defender.html
Enjoy!
-Thom
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-Thom
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
Just under the wire for #Atari8bit #FujiNet users, this Christmas, a #FujiNet #HighScoreEnabled version of Dig Dug!
TNFS: apps.irata.online/Atari_8-bit/Games/High Score Enabled/Digdug.atr
Web: http://scores.irata.online/digdug.html
Enjoy! #retrocomputing #retrogaming
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Web: http://scores.irata.online/digdug.html
Enjoy! #retrocomputing #retrogaming
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
#FujiNet for #Atari8bit users: #HighScoreEnabled #MissileCommand is now available. Enjoy!
TNFS: apps.irata.online/Atari_8-bit/Games/High Score Enabled/Missile Command+.atr
Web: http://scores.irata.online/missilecommand.html
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
For #Atari8bit #FujiNet users: #CongoBongo is now #HighScoreEnabled!
TNFS: apps.irata.online/Atari_8-bit/Games/High Score Enabled/Congo Bongo.atr
Web: http://scores.irata.online/congobongo.html
Enjoy! #retrocomputing #retrogaming
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Enjoy! #retrocomputing #retrogaming
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
For #Atari8bit #FujiNet users, Hot Lips (1982, London Software) has been made #HighScoreEnabled!
Enjoy!
TNFS: apps.irata.online/Atari_8-bit/Games/High Score Enabled/Hot Lips.atr
Web: http://scores.irata.online/hotlips.html
#retrogaming #retrocomputing
Enjoy!
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#retrogaming #retrocomputing
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
For #Atari8bit #FujiNet users, Caverns of Mars has been made #HighScoreEnabled!
Enjoy!
TNFS: apps.irata.online/Atari_8-bit/Games/High Score Enabled/Caverns of Mars.atr
Web: http://scores.irata.online/cavernsofmars.html
#retrogaming #retrocomputing
Enjoy!
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Web: http://scores.irata.online/cavernsofmars.html
#retrogaming #retrocomputing
- LarsImNetz
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
Ich würde gerne meine Games (Pacmen, Night Knight, Twist of Souls, ...) damit ausrüsten, nur hätte ich gerne dazu einen Quelltext, vorzugsweise MAC65 kompatibler Assembler, oder einen Link, wo ich den passenden Source dazu finde.
Aktuell finde ich keine Zeit, um mich intensiver damit auseinander zu setzen.
BTW: Meine 64kb Games lassen sich meistens mit einem normalen DOS starten, zerfetzen es nach dem Starten aber, weil ich die PMBASE gerne auf $1000 setze. Es muss also ohne DOS funktionieren.
So weit ich weiß, ist das aber der Default, weil der Sektor 720 für die Daten verwendet wird.
Einmal den Source dazu bitte.
LG
Lars
Aktuell finde ich keine Zeit, um mich intensiver damit auseinander zu setzen.
BTW: Meine 64kb Games lassen sich meistens mit einem normalen DOS starten, zerfetzen es nach dem Starten aber, weil ich die PMBASE gerne auf $1000 setze. Es muss also ohne DOS funktionieren.
So weit ich weiß, ist das aber der Default, weil der Sektor 720 für die Daten verwendet wird.
Einmal den Source dazu bitte.
LG
Lars
Online
Es ist nur ein Feature, das auch bei r/o gemounteten Disk Images ein Schreiben auf ein paar ausgewählte und zusammenhängende(!) Sektoren erlaubt (, die den Highscore enthalten).
Die Aufbereitung der Anzeigetafeln auf dem Webserver machen sog. Scraper. Das sind kleine C-Programme, die das Speicherformat der jeweiligen Highscoretabelle auf dem Disk Image kennen.
Beispiele dafür findest du auf dem Github des Projekts.
(Ich bin gerade im Urlaub und habe nicht die Muse, danach zu suchen.)
- DjayBee
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
Für die reine Highscore - Funktion gibt es keinen Quellcode.LarsImNetz hat geschrieben: ↑09.02.2025 15:06Ich würde gerne meine Games (Pacmen, Night Knight, Twist of Souls, ...) damit ausrüsten, nur hätte ich gerne dazu einen Quelltext, vorzugsweise MAC65 kompatibler Assembler, oder einen Link, wo ich den passenden Source dazu finde.
Aktuell finde ich keine Zeit, um mich intensiver damit auseinander zu setzen.
BTW: Meine 64kb Games lassen sich meistens mit einem normalen DOS starten, zerfetzen es nach dem Starten aber, weil ich die PMBASE gerne auf $1000 setze. Es muss also ohne DOS funktionieren.
So weit ich weiß, ist das aber der Default, weil der Sektor 720 für die Daten verwendet wird.
Einmal den Source dazu bitte.
LG
Lars
Es ist nur ein Feature, das auch bei r/o gemounteten Disk Images ein Schreiben auf ein paar ausgewählte und zusammenhängende(!) Sektoren erlaubt (, die den Highscore enthalten).
Die Aufbereitung der Anzeigetafeln auf dem Webserver machen sog. Scraper. Das sind kleine C-Programme, die das Speicherformat der jeweiligen Highscoretabelle auf dem Disk Image kennen.
Beispiele dafür findest du auf dem Github des Projekts.
(Ich bin gerade im Urlaub und habe nicht die Muse, danach zu suchen.)
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
Indeed. There is not much to it at all.
There is a GitHub repository which contains the C score scrapers, and the patched games where I added a high score table to them (which writes to disk):
https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet-high-scores
I'd love for people to go through all sorts of games, disassemble them, and add a high score table that writes to disk. I've provided plenty of examples.
-Thom
There is a GitHub repository which contains the C score scrapers, and the patched games where I added a high score table to them (which writes to disk):
https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet-high-scores
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-Thom
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Re: Neue #HighScoreEnabled Spiele!
Sorry, this post is in English, because it is so large. Please be patient with me.
Let's get some more #Atari8bit games #FujiNet #HighScoreEnabled. (thread)
There are more than 4 dozen High Score enabled games, can some of you help to port some more?
There is a repo for these games:
https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet-high-scores
One of the games that has been fully disassembled, and builds a working executable, and is ready to have a high score table transplanted into it, is Berzerk.
https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet- ... ts/berzerk
It needs a high score table patched in after game over.
---
One can be grabbed from any of the other games in atari-game-ports, such as Donkey Kong:
https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet- ... iscore.asm
It implements a high score routine that saves to sectors 719 and 720 on the disk, so it can be used and tested locally.
It uses the display list to cut a hole in the screen, for the mode 6 display of the scores. It then loads the scores in from disk. Checks them looking for an eligible slot, and if one is found, grabs the user input and writes to disk. If one isn't found, it simply jumps right to a pause, before tidying up and exiting.
The Makefiles in both dkong and berzerk assemble the code, build the bootable ATR disk, build write-high-score and high-score-enable, and use those two tools to both insert the high score sectors, and to alter the first 16 bytes of the ATR file to indicate that it is high score enabled.
---
Let's start getting more of these games patched and ported, and we'll host them for High Score Enabled sharing of scores!
-Thom
Let's get some more #Atari8bit games #FujiNet #HighScoreEnabled. (thread)
There are more than 4 dozen High Score enabled games, can some of you help to port some more?
There is a repo for these games:
https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet-high-scores
One of the games that has been fully disassembled, and builds a working executable, and is ready to have a high score table transplanted into it, is Berzerk.
https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet- ... ts/berzerk
It needs a high score table patched in after game over.
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One can be grabbed from any of the other games in atari-game-ports, such as Donkey Kong:
https://github.com/FujiNetWIFI/fujinet- ... iscore.asm
It implements a high score routine that saves to sectors 719 and 720 on the disk, so it can be used and tested locally.
It uses the display list to cut a hole in the screen, for the mode 6 display of the scores. It then loads the scores in from disk. Checks them looking for an eligible slot, and if one is found, grabs the user input and writes to disk. If one isn't found, it simply jumps right to a pause, before tidying up and exiting.
The Makefiles in both dkong and berzerk assemble the code, build the bootable ATR disk, build write-high-score and high-score-enable, and use those two tools to both insert the high score sectors, and to alter the first 16 bytes of the ATR file to indicate that it is high score enabled.
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Let's start getting more of these games patched and ported, and we'll host them for High Score Enabled sharing of scores!
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